Kunskap gör skillnad

Från Origo 2012-07-03 14:11

pdf2790-1.tif

Vad är det som gör skillnad i elevers lärande? Det handlar om flera saker men lärarens roll är central, konstaterar Pernilla Nilsson, docent i naturvetenskapens didaktik på Högskolan i Halmstad, som på uppdrag av Skolverket skrivit Att se helheter i undervisningen. Boken vänder sig till lärare från förskola till gymnasiet och är en kunskapsöversikt om naturvet-enskapernas didaktik och vill belysa vad som gynnar undervisningen. Här finns kapitel om bland annat bedömning, laborationer och hur man använder språket i naturvetenskap.

Den går även att ladda ner som pdf på Skolverkets hemsida.

Att se helheter i undervisningen: Naturvetenskapligt perspektiv

Pernilla Nilsson

Skolverket

Bloggat om denna artikel Twingly

Skriv en kommentar

För att kommentera Lärarnas Nyheters artiklar kan du antingen logga in med ditt konto hos t ex Facebook eller Google (klicka på en av symbolerna här under) eller skapa en enkel inloggning där du anger namn och e-postadress. Klicka på Skapa nytt konto nedan, eller använd inloggningsformuläret om du redan har ett konto.
Annons

Fler nyheter